Asalamualaikum, Selamat Sejahtera,Nie Hao, Namastee, Cao Shang Hao, Sawadikap, Ohayou gozaimasu, Konnichiwa, Konbanwa, an-nyung-ha-se-yo,
Good Morning/Afternoon/Evening to all Members. This website contents all come with FREE. Instant for interesting Movie/Drama request from my personal website,Mr.CooL. So I take the initiative to create new site for You. I am giving you all a FREE movie, and I just want your FREE CLICK for my Facebook Fans
and be my Follower .All support needed for my effort.For information I will update 12 post per day for various Movie or related download link.Thank You.
To beloved blog walking.Follow first before leave. Admin will follow you back!
Press Cntl+D right now!

ShoutMix chat widget
Download this software to combine your movie. Otherwise you cannot open the file. All download that have a split file must be combine. Click here to download the software. Thank you.

Monday 13 June 2011

Laskar Pelangi 2008 DVDRip Eng Sub

Do you like this post?


Laskar Pelangi 2008 DVDRip Eng Sub




Ada seorang ustaz meminta cadangan daripada saya filem yang baik untuk tontonan seisi keluarga. Saya terfikirkan Laskar Pelangi.


Laskar Pelangi merupakan adaptasi Novel Laskar Pelangi garapan Andrea Hirata. Novel tersebut pada saya bertahap cult danmasterpiece, antara novel kontemporari Indonesia yang paling baik pernah saya baca. Filemnya juga tidak mengecewakan. Hasil arahan Riri Raza (Produser Ada Apa Dengan Cinta?) dan skripnya oleh Salman Aristo (Penulis skrip Ayat Ayat Cinta). Laskar Pelangi ditayangkan di Indonesia September 2008 tetapi tidak ditayangkan di Malaysia. Dikhabarkan dalam masa terdekat ia akan ditayangkan di Astro (saya kurang pasti saluran mana).

Laskar Pelangi mengisahkan sekumpulan 10 orang kanak -kanak yang tabah menuntut ilmu di sebuah sekolah usang di kawasan pedalaman. Sekolah yang serba kekurangan itu diusahakan oleh Ibu Muslimah dan Pak Harfan. Filem berkisar kepada 3 watak utama kanak -kanak, Ikal, Lintang dan Mahar. Masing -masing mempunyai potensi, karekter serta permasalahan tersendiri. (perbezaan di dalam novel, 10 watak kanak -kanak tersebut adalah watak utama)

Secara umumnya, Laskar Pelangi adalah filem perjuangan. Bukan filem kanak -kanak biasa. Isu yang dibawa bukan perkara kecil seperti yang dibawa oleh filem kanak -kanak keluaran karyawan tempatan seperti Brainscan - Aku Dan Topi Ajaib, Tentang Bulan ataupun Mukhsin.


Download link
Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part1.rar

Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part2.rar

Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part3.rar

Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part4.rar

Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part5.rar

Laskar_Pelangi_2008_DVDRip_Eng-Sub.part6.rar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More